ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سال 1400 دو بار برای ورودی مهر و بهمن سال جاری برگزار می شود که داوطلبان واجد شرایط می توانند ثبت نام خود را از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام دهند. ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد بهمن 1400 آغاز شده است.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور برای ترم بهمن 1400 به زودی اعلام می شود.

داوطلبان عزیز می توانند به محض تعیین زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون و یا تماس با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد انجام دهند.

ثبت نام در دانشگاه آزاد بدون کنکور بر پایه سوابق تحصیلی دانشجو می باشد بیشترین رشته های این دانشگاه غیر از پزشکی و پیرا پزشکی به این صورت ارائه می شود . در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ( لیسانس ) و کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) بدون آزمون می توان در دانشگاه آزاد ثبت نام و ادامه تحصیل داد . تنوع رشته محل های بدون کنکور دانشگاه آزاد به دلیل بالا بودن تعداد واحدهای دانشگاه بسیار زیاد است و هر داوطلب می‌تواند رشته ی مورد علاقه خود را انتخاب و به تحصیل ادامه دهد . متقاضیان ثبت نام در دانشگاه آزاد با اطلاع از شرایط و ضوابط و شهریه و زمان ثبت نام می توانند در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کنند .

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

سالی دوبار دراول مهر و بهمن بدون آزمون می توان در ثبت نام دانشگاه آزاد شرکت کرده و در مقطع تحصیلی مورد دلخواه خود شروع به تحصیل کرد .

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن

زمان ثبت نام ورودی بهمن این دانشگاه در آذر شروع می‌شود و اعلامیه آن جهت ثبت نام منتشر و به اطلاع همگان می رسد . دانشجویان درمقطع های کاردانی به کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته بهمن ۱۴۰۰ می توانند از ۱۴ بهمن تا ۲۴ بهمن نسبت به ثبت نام در دانشگاه آزاد اقدام کنند . در این ورودی سوابق تحصیلی بسیار تاثیر دارد داوطلبانی که نمرات نهایی و معدل دیپلم بالایی دارند درصد قبولی بیشتری در رشته های دانشگاه آزاد دارند .

 ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ورودی بهمن ماه معمولا در محدوده زمانی آذر ماه آغاز می شود. طبق اطلاعیه منتشر شده ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد بهمن 1400 از 14 آذر آغاز می شود و تا تاریخ 24 آذر ادامه خواهد داشت.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن
مقطع آغاز ثبت نام بهمن سال گذشته آغاز ثبت نام بهمن سال 1400
کاردانی پیوسته 99/ 10/ 10 14 آذر لغایت 24 آذر
کاردانی ناپیوسته 99/ 09/ 30 14 آذر لغایت 24 آذر
کارشناسی پیوسته 99/ 09/ 30 14 آذر لغایت 24 آذر
کارشناسی ناپیوسته 99/ 10/05 14 آذر لغایت 24 آذر

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی مهر

اطلاعیه ثبت نام ورودی مهر دانشگاه به اطلاع همه رسانده می شود این زمان اصولا از ۹ تیر آغاز می شود که زمان دقیق آن در کانال تلگرام و صفحه اینیستا گرام دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می شود .

با توجه به اطلاعیه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی به کارشناسی سال 1400 ثبت نام بدون کنکور این مقطع از تاریخ 9 تیر آغاز شده و زمان آغاز ثبت نام سایر مقاطع متعاقبا اعلام می شود.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر
مقطع آغاز ثبت نام مهر سال گذشته زمان آغاز ثبت نام مهر 1400
کاردانی پیوسته 5 مرداد سال گذشته 26 تیر تا 15 شهریور
کاردانی ناپیوسته 5 مرداد سال گذشته 14 مرداد تا تا 15 شهریور
کارشناسی پیوسته 5 مرداد سال گذشته 14 مرداد تا تا 15 شهریور
کارشناسی ناپیوسته 5 مرداد سال گذشته 9 تیر ماه تا 15 شهریور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که دانشجویان هر مقطع و دوره باید از تمام آنها اطلاع دقیق داشته و پس از بررسی آنها ثبت نام به عمل بیاورند . بر عکس شرایط اختصاصی که برای هر مقطع متفاوت است شرایط عمومی بین تمام مقاطع و رشته های تحصیلی یکسان می باشد .

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • اعتقاد و التزام به دین اسلام و یکی از ادیان موجود در قانون اساسی
  • مورد تایید بودن و موافقت با جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد و انحرافات اخلاقی
  • داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • موافقت با همه ی شرایط و ضوابط وضع شده در دانشگاه آزاد اسلامی
  • عدم تعهد دانشگاه به تامین خوابگاه برای دانشجویان
  • عدم مشکلات و موانع برای ادامه تحصیل
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان
  • تعداد حداکثر ۲۰ واحد انتخاب برای هر رشته ورودی مهر و بهمن

داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن از سایر شرایط ثبت نام و انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند .

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته

الزام مدرک دیپلم برای دانشجویان داوطلب نظام جدید ۳ ، ۳ ،۶ و همچنین آن افرادی که در حال حاضر شاغل به تحصیل هستند به شرطی که نا قبل از پذیرش دانشگاه مدرک خود را دریافت کنند مجاز به ثبت نام می باشند . داوطلبانی دیپلم کار و دانش گرفته اند اگر در یکی از رشته ها ی متناسب دیپلم قبول شوند باید حداکثر ۱۴ واحد جبرانی بگذرانند . کسانی که دیپلم کارو دانش ، فنی حرفه ای و هنرستان قدم را دارا می باشند می توانند انتخاب رشته ای مرتبط با دیپلم داشته باشند . اگر دانشجو دیپلم تطبیقی داشته باشد می تواند برای کاردانی پیوسته ثبت نام کند هرکدام از دانشجویان نی توانند در یک رشته ثبت نام کنند و شرط تطابق رشته را نیز باید رعایت کنند اما در تربیت بدنی این قانون مجزا می باشد . داوطلبان باید شرط معدل پذیرش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را داشته باشند .

شرایط اختصاصی کاردانی ناپیوسته

کسانی که دیپلم نظام جدید شاخه های نظری ، فنی ، حرفه ای کارو دانش را دارند باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را تا شهریور دریافت کرده باشند . اگر دیپلم فرد در یکی از رشته های فنی و حرفه ایی ، کارو دانش نظام قدیم است مدرک پیش دانشگاهی را ارائه ندهد نمی تواند در پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی ناپیوسته شرکت کند . داشتن معدل کتبی و معدل کل برای کل رشته ها واجب شرایط است اگر فردی عمدا و یا سهوا معدل خود را وارد نکرده باشد مجاز به ثبت نام نیست . دانشجویان دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می توانند برای کاردانی ناپیوسته بدون کنکور شرکت کنند . اگر متقاضی دارای مدرک کاردانی علوم پزشکی و مشمول سربازی باشد اگر گواهی پایان دوره طرح پزشکی خود و نظام وظیفه را ارائه دهد می تواند در این دوره شرکت کند . متقاضیان رشته های تربیت بدنی باید از سلامت جسمی بالا برخوردار باشند. کسانی که قصد ورود به رشته های هنر را دارند نباید دارای مشکلات جسمی و بیماری‌های قلبی و تنفسی و غیره باشند در غیر اینصورت در ثبت نام مجاز نخواهند بود .

شرایط اختصاصی کارشناسی پیوسته

اخذ مدرک دیپلم نظام جدید و پیش دانشگاهی نظام قدیم تا قبل از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد الزامی است در غیر اینصورت ثبت نام غیرممکن است . باید معدل کتبی و معدل کل را دقیق در تقاضا نامه ثبت نام درج کرده و اگر فرد در حال تحصیل نظام آموزشی ۶ ، ۳ ، ۳ است است باید پس از دریافت دیپلم معدل را تا فرصت تعیین شده در سایت مرکز سنجش وارد کند . کسانی که مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته غیر مشمول را دارند می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند . دانشجویانی که مدرک کاردانی علوم پزشکی را دارند باید زمان ثبت نام گواهی پایان دوره و تعهد نظام وظیفه را به همراه داشته باشند. کسی که از دانشگاه اخراج شد و یا انصراف داده و تحصیل او نیمه تمام مانده و مدرک پایین تر را گرفته نمی تواند در این دوره ثبت نام کند مگر اینکه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم داشته باشد . کسانی که می خواهند در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند باید از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشند .

 

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی نا پیوسته

معدل کتبی و کل موردنیاز برای ثبت نام را داشته باشند و کسانی که معدل آنها کمتر از ۱۲ باشد نمی توانند ثبت نام کنند . اگر دانشجویی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اما به هر دلیلی نتوانسته به پایان برساند و مدرک کاردانی را دارد به شرط داشتن کارت پایان خدمت و معافیت دائم می تواند در ثبت نام شرکت کند . اگر پس از فارغ التحصیلی معدل کمتر از ۱۲ باشد هیچگونه مدرکی به آن تعلق نمی‌گیرد و فقط گواهی پایان دوره دریافت خواهد کرد .

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

 

 

راهنمای تصویری مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 

 

دلیل بازگشت وجه