شروع کلاس های پذیرفته شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۰ از آبان ماه

شروع کلاس های پذیرفته شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۰ از آبان ماه

شروع کلاس های پذیرفته شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۰ از آبان ماه

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: کلاس های آموزشی پذیرفته شدگان این آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از آبان ماه آغاز خواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی طی روزهای ۶ تا ۸ تیر برگزار شد و تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: آزمون ارشد ۱۴۰۰، در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی بیش از ۴۰۸ هزار نفر ، در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر، در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر ، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند. از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ رشته آن “بین رشته ای” است و داوطلب می توانست به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز متقاضی باشد.

شروع کلاس های پذیرفته شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۰ از آبان ماه

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۰ تا پایان هفته اعلام می شود، اعلام کرد: کلاس های آموزشی پذیرفته شدگان این آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از آبان ماه آغاز خواهد شد.

زرین اظهار کرد:ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر پذیرش می شوند و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند وارد دانشگاه شوند.

 

دلیل بازگشت وجه