برای کنکور 1401 از کجا شروع کنم؟

برای کنکور 1401 از کجا شروع کنم؟

چگونه برای کنکور 1401 از کجا شروع کنم؟؟

این سوال که برای کنکور از کجا شروع کنم؟ را دو دسته از داوطلبان می پرسند. یک دسته افرادی که سال گذشته قبول نشده اند و حال میخواهند اشتباهاتشان رو جبران کنند و به دنبال راه حل های بهتری برای مؤفقیت باشند. یه دسته دیگر هم دانش آموزان پایه دوازدهم هستند که نمی دانند باید برای کنکور چطور درس بخوانند و سوالشان این است که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ بهرحال کمی سردرگمی در اوایل درس خواندن طبیعی است.

سردرگمی و کلافگی در این زمان کاملا طبیعی است. فقط کافی است بلد باشید چطور این سردرگمی را حل کنید و از استرس هیجانی دوران کنکور به نفع خودتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای کنکور سال بعد آماده شوید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید. در این مطلب قصد داریم شما را گام به گام با مراحل شروع مطالعه برای کنکور آشنا کنیم. همراه ما باشید.

هر داوطلبی که سوال برای کنکور از کجا شروع کنم؟ را می پرسد ممکن است فارغ التحصیل هر کدام از گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر و زبان های خارجی باشد. اینجاست که با توجه به هر کدام از این گروه های آزمایشی پاسخ این سؤال متفاوت است. از دیگر عواملی که میتواند روی این موضوع که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ تاثیر بگذارد هدف شما است که می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

 

بهترین زمان درس خواندن برای کنکور چه زمانی است؟

بهترین زمان درس خواندن برای کنکور چه زمانی است؟

روزی چند ساعت مطالعه برای قبولی در دانشگاه های سراسری میتواند کافی باشد؟

چقدر از زمانم را باید برای دروس عمومی و جقدر را باید برای دروس اختصاصی بگذارم؟

با چه رتبه ای میتوانم در رشته های مهندسی دانشگاه های تهران قبول بشوم؟

برای کنکور از چه درسی و چه زمانی شروع کنیم؟

بهترین زمان برای شروع مطالعه و برنامه ریزی کنکور 1401 ، از تابستان 1400 خواهد بود. دانش آموزانی که در دروس پایه دهم و یازدهم پایه ضعیفی دارند ، تابستان بهترین زمان برای مرور و جمع بندی این دروس می باشد و با شروع سال تحصیلی ، داوطلبان می توانند بر دروس پایه دوازدهم و امتحانات نهایی خود تمرکز داشته باشند. با شروع درس خواندن از تابستان زمان بیشتری برای مرور و تکرار دروس خوانده شده دارید و هم چنین سرعت و مهارتتان در مطالعه و تست زنی دروس افزایش خواهد یافت.

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم ؟

اگر شما هم نمی دانید که برای کنکور 1401 باید از چه درسی شروع کنید ، بهتر است در ابتدا در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بتوانید میزان تسلط تان را بر دروس عمومی و اختصاصی ارزیابی کنید. پیش از شروع برنامه ریزی اهدافی را که دارید ، تعیین کنید و با توجه به بودجه بندی و ضریب رشته مورد نظر خود در زیر گروه اقدام به برنامه ریزی کنید. بدیهی است برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی 6 ساعت مطالعه کافی نیست.

بهتر است در برنامه ریزی ریزی درسی هر دو دروس عمومی و اختصاصی را قرار دهید و برای هر درس عمومی حداکثر یک ساعت و نیم و برای هر درس اختصاصی 3 تا 4 ساعت زمان اختصاص دهید. در هنگام برنامه ریزی درسی علاقه خود را نیز در نظر بگیرید و مطالعه را با درسی شروع کنید که بیشتر به آن علاقه مند هستید.

برای شروع مطالعه در ابتدا با درس های اختصاصی شروع کنید ، دروس اختصاصی مهم در رشته ریاضی ، ریاضی و فیزیک و شیمی است که باید در برنامه ریزی کنکور 1401 زمان بیشتری را به این دروس اختصاص دهید. دروس اختصاصی مهم در رشته تجربی زیست و در مرحله بعد شیمی و فیزیک و ریاضی می باشند. دانش آموزان رشته انسانی نیز بر اساس رشته مورد نظرشان بر دروس ادبیات ، عربی ، فلسفه و منطق و ریاضی تمرکز داشته باشند.

اگر پایه قوی دارید

به دوره و مرور دروس خوانده شده بپردازید و مهارت های تست زنی را یاد بگیرید. در تابستان به جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم بپردازید ، در این صورت بر تمامی دروس پایه که 50 درصد سوالات کنکور را شامل می شود مسلط می شوید و از مهرماه زمان کافی برای مطالعه دروس دوازدهم خواهید داشت.

اگر پایه متوسط دارید

اگر سطح متوسطی دارید و نیازمند مرور و تکرار بیشتری هستید با روش های مطالعه دروس و مهارت های تست زنی آشنا شوید و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید. برای موفقیت نیاز به یک برنامه ریزی صحیح و منظم دارید که می توانید از رتبه های برتر یا مشاوره کنکور کمک بگیرید.

اگر پایه ضعیف دارید

در مجموع مطالعه و مرور پایه دهم و یازدهم دارای اهمیت زیادی در کنکور است. اگر پایه درسی ضعیفی دارید و بر دروس دهم و یازدهم تسلط خوبی ندارید ، این اهمیت دو چندان می شود. مرور و تکرار تمامی دروس اختصاصی و عمومی دهم و یازدهم را در برنامه خود قرار دهید و سعی کنید با برنامه ریزی صحیح هر دو پایه را به صورت همزمان مطالعه کنید.

برای کنکور از چه درسی و با چه روشی شروع کنیم

پیش از شروع مطالعه ، روش های مطالعه هر درس را بررسی کنید. شما با سه نوع درس سرو کار خواهید داشت : درس های خواندنی ، درس های حفظی و درس های تمرینی.

درس های خواندنی :

درس هایی مانند زیست شناسی ، زمین شناسی ، دین و زندگی و … که برای یادگیری این دروس باید در طی دوره های منظمی آنها را تکرار کنید تا در حافظه بلند مدت شما قرار بگیرد.

درس های تمرینی :

درس هایی مانند ریاضی ، فیزیک ، شیمی و … که برای یادگیری این دروس نیاز به حل تمرین های تستی زیادی دارید.

درس های حفظی :

لغات زبان انگلیسی ، لغات عربی ، تاریخ ادبیات و … شامل درس های حفظی می باشند که برای یادگیری این دروس نیاز به تمرین و تکرار مداوم دارید. برای یادگیری لغات زبان می توانید از فلش کارت ها نیز استفاده کنید.

بهانه گیری ممنوع

یکی از مسائلی که ما در مشاوره و برنامه ریزی برای همه داوطلبان بر روی آن تاکید می کنیم این است که حتماً سؤال های کنکور سال های گذشته را مرور کنید و سعی کنید به صورت دقیق در هر درس آنالیز کنید و ببینید که سؤالات به چه نحوی طرح شدند.

حالا که در سال گذشته کنکور نظام قدیم و نظام جدید برگزار شده است دیگر بهانه گیری کافیست و بهانه ای ندارید تا بخواهید بگویید ما نتوانستیم و اطلاعی نداشتیم و از این دست حرف ها.

بهانه گیری ممنوع

سال گذشته به هر دلیلی که قبولی نشدید امسال هیچ بهانه ای ندارید که برای عدم قبولی تان بیاورید و شما دوست عزیزی که پایه دوازدهم هستید هم این حرف ها که دانش آموز هستید و قبولی در این موقعیت سخت و غیره را باید کنار بگذارید.

مگر نفرات اول کنکور دانش آموز نیستند؟؟ پس این بهانه ها را کنار بگذارید و به دنبال راه حلی باشید که چطور باید برنامه ریزی کنید. با مشاوره کنکور آنلاین می توانید به صورت رایگان برنامه ریزی کنید.

 

منابع را با دقت تهیه کنید

شما با هر اصول و نحوه مطالعه ای که بخواهید پیش بروید شرط اول اینکه شما بهترین منابع مطالعه کنکور سراسری را تهیه کنید و از روی همین منابع شروع به خواندن کنید.

حال روی صحبتم با شما داوطلبان نظام قدیم است. ببینید دوستان عزیز شما هم به اندازه کافی وقت داشتید و پیش از این هم تجربه شرکت در آزمون سراسری را داشته اید.

حالا دیگر کاملاً با سؤالات آشنا هستید. متأسفانه و یا خوشبختانه منابع کمک آموزشی در حال حاضر نقش بسیار تعیین کننده ای در قبولی و یا عدم قبولی شما دارند.

به همین دلیل، بهتر است در رابطه با این موضوع سهل انگاری به خرج ندهید.

برای هر درسی منابع برخی از انتشارات میتواند مناسب باشد و امکان معرفی کتاب های یک انتشارات خاص برای تمامی درو سامکان پذیر نیست.

حال که متوجه شدید برای کنکور از کجا شروع کنم؟ و منابع مورد نظر را نیز تهیه کرده اید، دیگر نوبت این موضوع می رسد که شما نحوه مطالعه هر درس را به خوبی بدانید و یاد بگیرید که چگونه باید مطالعه کنید تا بتونید موفق به داشتن درصد بالا در دروس مختلف شوید.

بودجه بندی ها رو تهیه کنید

یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان باهاش دست و پتجه نرم می کنند ایناست که بدون توجه به بودجه بندی کنکور 99 شروع به درس خواندن می کنند.

این موضوع از این نظر می تواند آسیب زا باشد که شما برای همه درس ها به یک اندازه انرژی می گذارید و همین موضوع باعث می شود در سر جلسه کنکور نتوانید به سؤالای سخت و با اهمیت به درستی پاسخ بدهید.

اگر با دقت سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری را مطالعه کنید متوجه می شوید که برای کنکور از کجا شروع کنم؟

چون این گونه می توانید از مباحث و فصول مهم بسیاری از دروس آشنا شوید. همچنین، امکان آشنایی با نحوه طرح سؤالات و یا تحلیلشا بهتر میتوانید آشنا شوید.

البته معنای این بودجه بندی این نیست که شما فقط همان مطالب را باید مطالعه کنید. بلکه به این معناست که باید بیشتر انرژی و زمان خود را برای آن دروس و مباحث بگذارید.

هدفتان را مشخص کنید

این موضوع را به هیچ عنوان بی اهمیت نشمارید و فکر نکنید ما انسان ها به دنبال اهدافمان حرکت می کنیم و مسیر و سرعت حرکتمان هم بر همین اساس تعیین می شود.

به همین دلیل، اگر هدفتان قبولی در رشته پزشکی است از مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی غافل نشوید.

چون همانطور که می دانید در سال های اخیر روز به روز رقابت بیشتر و سخت تر می شود.

باور داشته باشید که می توانید به اهدافتوان برسید و فکر نکنید کسانی که به اهدافشان رسیده اند از کره ای دیگر آمده اند و یا اینکه ویژگی هایی عحیب و غریبی داشته اند.

همینکه بدانید برای کنکور از کجا شروع کنم؟ خودش می تواند بهترین شروع باشد. هر روز این را با خودتان تکرار کنید که من می توانم به هدفم برسم و این را در برگه ای بنویسید و واقعاً برای رسیدن به آن تلاش کنید.

دلیل بازگشت وجه