​نرم افزار جیرا Jira چیست؟

​نرم افزار جیرا Jira چیست؟

​نرم افزار جیرا Jira چیست؟

​نرم افزار جیرا Jira ، رم افزاری است که در ابتدا برای ردیابی اشکالات تیم های برنامه نویسی طراحی شد با گذشت زمان جیرا ویژگی های خود را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داد و توانست به یک ابزار کار آمد در زمینه های کنترل پروژه ، توسعه نرم افزاری و چندین کاربرد دیگر مبدل شود.

با یک نگاه سلسله مراتبی می توانیم جیرا را متشکل از 3بخش فیلد ، issue و پروژه بدانیم.

• پروژه :

پروژه ها در جیرا قابلیت دسته بندی دارند و می توانند شامل هر چیزی مثل : یک بخش یا یک تیم از شرکت ، پروژه های توسعه نرم افزاری ، محصولات یا سیستم ها و .. باشند.

• Issue:

نشان دهنده کاری است که باید انجام شوند و از دیدگاه کاربری issue یک واحد اصلی کار برای جیرا است.

• فیلد :

فیلد ها پایه ای ترین واحد های داده در جیرا هستند. آنها داده ها را برای issue ها ذخیره می کنند.

همچنین در این نرم افزار مجوز هایی برای کنترل کاربران وجود دارد که در 3 سطح اعمال می شود که شامل کنترل های کلی و جزئی می باشد. شما می توانید کاربران یا گروه های لازم را به نرم افزار اضافه کنید آنها را مسئول امور مختلف کرده و اختیارات لازم را به آنها داده و در صورت لزوم این اختیارات را از آنها گرفته می توانید درضمن پیرامون واحد های کاری رای و نظر داده مشکلاتی را گزارش کرده و کار را از نظر زمانی پیگیری کنید .

علاوه بر این می توانید فرایند کسب کار خود را از طریق نمودار گردش کار (workflow) طراحی کرده و issue ها را در طول نمودار گردش کار شخصی خود به جریان بیاندازید و وضعیت آنها را در هر مرحله از فرایند کاری مشاهده و نظارت کنید.به یاد داشته باشید جیرا با قابلیت اعلان خود می تواند وقایع را به محض وقوع به اطلاع کاربران مربوطه برساند و آنها را همواره در جریان رخ داد هایی که در حیطه کاری آنها می باشد قرار دهد.

به علاوه می توان به کاربران اجازه داد تا issue هایی را در صورت نیاز مطرح کرده و خود یا افرادی را مسئول انجام آن کنند.جیرا یک نرم افزار با قابلیت شخصی سازی بالا است که از پایین ترین سطح آن یعنی فیلد گرفته تا issue ها ، پروژه ها ، مجوز ها ، کاربران ، اعلان ها و نمودار گردش کار را می توان مطابق با نیاز نهادی که از ان استفاده میکند شخصی سازی کرد.

جیرا با هزاران ابزار و ویژگی خاص یک نرم افزار فوق العاده کاربردی با کاربری آسان برای انجام امور کنترل پروژه توسعه نرم افزاری و بسیاری کاربرد های گوناگون از این دست می باشد.

دلیل بازگشت وجه