پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع

پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع

پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع

با مشاهده فرصت های شغلی برای استخدام مهندسین صنایع در ایران تلنت، متوجه خواهیم شد که مهندسان صنایع در طیف وسیعی از پروژه‌ها و صنایع مشغول به کار هستند و امکان استخدام دارند. مهندسان صنایع تقریباً در هر سازمانی که تصور کنید از تکنیک‌های حل مسئله خود استفاده می‌کنند تا بتوانند شرکت را به هدف خود نزدیک‌تر کنند. مهندسان صنایع در مشاغلی در تولید، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌های دولتی، حمل و نقل، ساخت و ساز، پردازش، خدمات اجتماعی، الکترونیک و ایمنی و انبار مشغول به کار هستند.

از آنجایی که در شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری به حضور مهندسان صنایع نیاز است، به همین دلیل برای استخدام تنوع زیادی دارند و می‌توانند از میان آنها آن شرکتی را انتخاب کنند که با اهداف شغلی خودشان نزدیک‌تر است. شما به عنوان یک مهندس صنایع می‌توانید درگیر فعالیت‌هایی از قبیل: برنامه ریزی‌های طولانی مدت، طراحی تاسیسات جدید، رباتیک، نصب سیستم‌های تولیدی، بهبود روند کار و تولید در شرکت‌ها، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت، تجزیه و تحلیل آماری، مطالعات بهینه سازی و فعالیت‌های اقتصادی باشید و در آنها از تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل مدیریت پروژه استفاده کنید تا فرایندهای تولیدی، کنترل موجودی کالا یا کنترل کیفیت را بهبود دهید.

مهندسان صنایع چه نوع شغلی دارند؟

مهندس صنایع چه کاری انجام می‌دهد؟

مهندسان صنایع معمولاً در روند تولیدی مشارکت دارند و حضور آنها در بخش‌های مربوط به ساخت و تولید کالا و دستگاه‌ها پررنگ‌تر است. اما معمولا وظایف آنها به شرح زیر است:

برای به دست آوردن بهترین روش‌ها در راستای فعالیت‌های تولید و خدمات، برنامه‌های تولیدی، فعالیت‌های مهندسی، روندهای شرکت و دیگر موارد مرتبط را بررسی و مرور می‌کنند.
نحوه تولید قطعات یا محصولات را ارائه می‌دهند و در مورد خدمات نیز روشی تعیین می‌کنند که حداکثر بازدهی را داشته باشد. سیستم‌های مدیریتی را توسعه می‌دهند تا برنامه ریزی مالی و تجزیه و تحلیل هزینه‌ها کارآمدتر شود.
برای حل مشکلات تولید یا به حداقل رساندن هزینه‌ها، از روش‌های کنترل کیفیت استفاده می‌کنند.
برای تدوین استانداردهای طراحی و تولید، با مشتریان و مدیریت همکاری نزدیکی دارند.
سیستم‌های کنترل را برای هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه ریزی تولید و همچنین برای اطمینان از مطابقت محصولات با استانداردهای کیفیت، طراحی می‌کنند.
در مورد مشخصات محصول، فروشندگان، پرسنل مدیریتی و کارکنان، با مشتریان صحبت می‌کنند.

مهندسان صنایع مهارت‌های خود را در موقعیت‌های مختلف – از تولید تا مدیریت بازرگانی – به کار می‌گیرند. به عنوان مثال، آنها:

سیستم‌هایی را برای جابجایی قطعات سنگین در کارخانه‌های تولیدی تولید می‌کنند. سیستم‌هایی را برای دریافت و ارسال کالاها از یک شرکت به مشتریان، از جمله یافتن سودآورترین مکان‌ها برای ساخت کارخانه‌های تولید یا فرآوری، ارائه می‌دهند.

سیستم‌هایی را برای ارزیابی اینکه مردم از محصول و کالا رضایت دارند، ارائه می‌دهند. سیستم‌هایی را برای حقوق کارگران تولید می‌کنند.

در تمام این پروژه‌های مختلف، مهندسان صنایع بر روی چگونگی انجام کار با کارایی بیشتر تمرکز دارند؛ مسئولیت برقراری تعادل میان بسیاری از عوامل مانند زمان، تعداد کارگران مورد نیاز، اقداماتی که کارگران باید انجام دهند، رسیدن به اهداف بدون خطا، استفاده از تکنولوژی موجود، ایمنی کارگران، حفظ محیط زیست همچنین نظارت بر بودجه و هزینه‌ها را برعهده دارند.

آنها برای یافتن راه‌هایی برای کاهش هدر رفت هزینه و وقت و بهبود عملکرد، ابتدا نیازهای محصول را با دقت مطالعه می‌کنند؛ سپس از روش‌ها و مدل‌های ریاضی برای طراحی سیستم‌های تولیدی و اطلاعاتی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری استفاده می‌کنند.

درآمد یک مهندس صنایع چقدر است؟

حقوق مهندس صنایع بسته به تحصیلات، تجربه، صنعت و وضعیت استخدام می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا گرایش‌ها و صنایعی هستند که بیشترین حقوق را برای مهندسان صنایع دارند:

  • استخراج نفت و گاز
  • حمل و نقل خط لوله نفت خام
  • حمل و نقل دیگر خط لوله
  • عمده فروشان و تاجران نفت و فرآورده‌های نفتی
  • تولید قطعات و ابزارهای هوافضا
  • خدمات معماری و مهندسی
  • ساخت قطعات وسایل نقلیه موتوری
  • مدیریت شرکت و سازمان

همان‌طور که از موارد مطرح شده بالا می‌توان حدس زد، گرایش نفت و گاز و همچنین هوافضا می‌تواند بهترین انتخاب برای مهندسان صنایع باشد(پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع) تا بیشترین درآمد را از کار و شغل خود داشته باشند. برای رسیدن به بالاترین میزان درآمد علاوه بر انتخاب گرایش و شاخه درست، باید مهارت و دانش بالا داشت. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که راه درست را در پیش بگیرید که اگر روزی روزگاری بازار کار کساد شد، بتوانید سراغ دیگر مهارت‌های خود بروید و از آنها برای کار در دیگر شرکت‌ها و صنایع استفاده کنید.

در نهایت این شما هستید که باید درباره نوع علاقه و دانش انتخاب کنید که آیا دوست دارید تا در صنایع تحصیل و کار کنید. اما بدانید که این رشته در میان دیگر رشته‌های مهندسی بازه فعالیت و کار متنوع‌تری دارد.

 

 

دلیل بازگشت وجه