sanayeone

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000:2015

استاندارد مبانی و واژگان سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000:2015، توسط سازمان ملی استاندارد ایران، ترجمه و منتشر گردیده است.

این استاندارد مبانی سیستم های مدیریت کیفیت را تشریح نموده و تعاریف، واژگان و اصطلاحات مربوط به الزامات سیستم های مدیریت کیفیت همچون ISO 9001:2015 و همچنین الزامات خاص صنعت خودرو IATF 16949:2016 را توضیح می دهد.

 

هدف از تدوین و ارائه استاندارد ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵

در متن استاندارد ایزو ۹۰۰۰ و در بند مقدمه، هدف از تدوین و ارائه استاندارد، به صورت زیر بیان گردیده است :

مقصود از این استاندارد، کمک به افراد و کاربران برای درک مفاهیم، اصول و واژگان اساسی مدیریت کیفیت است برای این که بتوانند در اجرای سیستم های مدیریت کیفیت به نحو اثربخش و کارا و بهره گیری از سایر استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت اقدام نمایند.

استاندارد ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵ یک سیستم مدیریت کیفیت را پیشنهاد می دهد که به خوبی

سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000:2015 ترجمه سازمان ملی استاندارد ایران

تعریف شده و مبتنی بر چهارچوبی است که مفاهیم اساسی، اصول، فرآیندها و منابع تعیین شده مرتبط با کیفیت را به منظور کمک به سازمان ها برای تحقق اهداف آن ها منسجم می کند.

اصول هفت گانه مدیریت کیفیت

اصول هفت گانه مدیریت کیفیت نیز شامل موارد زیر می باشند که در بند دوم، توضیح داده شده اند. لازم به ذکر است که در ویرایش قبلی استاندارد ایزو ۹۰۰۰ تعداد اصول مدیریت کیفیت، هشت مورد بود که در ویرایش جاری به هفت اصل کاهش یافته است.

  1. مشتری محوری
  2. رهبری
  3. مشارکت دادن کارکنان
  4. رویکرد فرآیند
  5. بهبود
  6. تصمیم گیری مبتنی بر شواهد
  7. مدیریت روابط
م درس: سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000:2015
استاد مربوطه: سازمان ملی استاندارد ایران
سبک نوشتار: تایپی
تعداد صفحات: 90 صفحه
فرمت فایل: PDF
حجم 810 کیلوبایت
لینک دانلود مهندسی صنایع sanayeone

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *