بهترین دانشگاه های آسیا

بهترین دانشگاه های آسیا

بهترین دانشگاه های آسیا

در مطلب زیر به معرفی اجمالی پنج دانشگاه برتر آسیایی(بهترین دانشگاه های آسیا) بر اساس رتبه بندی ۲۰۲۲ کیواس خواهیم پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نظام رتبه‌بندی “کیواس”( QS) در رتبه بندی‌های گوناگون خود دانشگاه‌ها را بر اساس معیارهای گوناگون رتبه بندی می‌کند که با بررسی رتبه‌بندی جهانی، رتبه‌بندی قاره‌ای نیز مشخص می‌شود.

این رتبه بندی یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می گیرد.

کیواس هر ساله دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند. در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز دانشگاه‌های جهان رتبه‌بندی شدند که پیش از این نتایج این رتبه بندی در خروجی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.

در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا نیز رتبه‌بندی شده‌اند که به معرفی اجمالی پنج دانشگاه برتر آسیایی بر اساس رتبه بندی ۲۰۲۲ کیواس خواهیم پرداخت.

۱- دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) یک دانشگاه برجسته آسیایی، با شهرتی جهانی است. این دانشگاه آموزش و تحقیقات را با شیوه جهانی و با تمرکز بر چشم‌اندازی آسیایی ارائه می‌دهد.

این دانشگاه بیش از ۱۷ دانشکده در ۳ پردیس خود دارد و بیش از ۴۰هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه ملی سنگاپور قدیمی ‌ترین دانشگاه و از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه سنگاپور محسوب می‌شود.

رتبه دانشگاه ملی سنگاپور در سطح جهان ۱۱ است.

دانشگاه ملی سنگاپور

۲- دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی “نانیانگ” در سال ۱۹۸۱ میلادی، با سرمایه‌گذاری مالی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری در جنوب غربی کشور سنگاپور آغاز به کار کرد.

دانشگاه صنعتی “نانیانگ” از چندین کالج و دانشکده شامل “دانشکده مهندسی”، “دانشکده علوم”، “دانشکده بازرگانی نانیانگ”، “دانشکده پزشکی لی کنگ چیان” “دانشکده تحصیلات تکمیلی”، “کالج علوم انسانی”، “دانشکده هنری” و “دانشکده علوم اجتماعی” تشکیل شده است.

در حال حاضر ۲۷ درصد از دانشجویان این دانشگاه را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و نسبت دانشجویان زن به مرد این دانشگاه ۴۸ به ۵۲ است.

رتبه دانشگاه صنعتی نانیانگ در سطح جهانی، ۱۲ است.

دانشگاه صنعتی نانیانگ

 

۳- دانشگاه شینهوا

دانشگاه شینهوا دانشگاهی در پکن، چین است که همواره در بسیاری از رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی اغلب یکی از دو دانشگاه برتر چین محسوب می‌شود.

این دانشگاه که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد، دارای ۲۰ مدرسه و ۵۹ گروه آموزشی در قالب دانشکده‌های علوم، مهندسی، حقوق، تاریخ، پزشکی، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، علوم انسانی، آموزش و پرورش و هنر است.

رتبه بندی ۲۰۲۱ این دانشگاه در سطح جهان، ۱۷ است.

دانشگاه شینهوا

۴- دانشگاه پکن

دانشگاه پکن، همواره در افزایش دانش و بهبود شرایط جامعه، نقشی مهم ایفا کرده است.

این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی، تولد ۱۲۰ سالگی خود را جشن گرفت.

دانشگاه پکن حدود ۴۵ هزار دانشجو دارد که ۱۶ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۱۷ هزار در مقطع فوق لیسانس و ۱۱ هزار نفر هم در مقطع دکتری به تحصیل مشغول هستند.

رتبه دانشگاه پکن در سطح جهان ۱۸ است.

دانشگاه پکن

۵- دانشگاه هنگ‌کنگ

این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده‌ و از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی عالی هنگ‌کنگ محسوب می‌شود.

دانشگاه هنگ کنگ مشتمل بر ۱۰ دانشکده است که زبان آموزش همه آنها انگلیسی‌ است. این رشته‌ها شامل حسابداری و مالی، پزشکی، دندان‌پزشکی، آموزش و پرورش، علوم انسانی، حقوق، زبان‌شناسی، علوم سیاسی و علوم اجتماعی می‌شود. دانشگاه هنگ‌کنگ به سبب میراث قوی خود، همواره به آینده نگاه می‌کند.

رتبه دانشگاه هنک‌کنگ در سطح جهان، ۲۲ است.

دانشگاه هنگ‌کنگ

دلیل بازگشت وجه